Biskupství 228, Náměšť na Hané Tel: +420 603 214 103
More Website Templates @ TemplateMonster.com - January 30, 2012!

Pravidelná údržba vozidla


Pravidelná údržba vozu se vyplatí nejen na jeho delší životnosti, ale v některých případech tak můžete snižovat i spotřebu paliva při jízdě. Mezi nejčastější problémy, způsobující výrazně větší spotřebu, patří znečistěné zapalovací svíčky (u benzinových motorů), špatný stav výfukového potrubí nebo nevhodně zvolený motorový olej.

Zapalovací svíčky je proto nutné pravidelně kontrolovat a čistit , stejně tak jako výfukový systém. Důležitý je i výběr správného druhu oleje a jeho pravidelná výměna .

Doplňování provozních kapalin

Doplňování provozních kapalin patří mezi nejzákladnější úkony údržby automobilu.

Nezanedbávejte ani kontrolu palivového filtru. V případě ojetého auta nevíte, jaké palivo do něj předchozí majitel tankoval. Filtr tak může být ucpaný a způsobovat motoru problémy s nepravidelnou dodávkou paliva. Tyto problémy má překvapivě mnoho ojetých vozidel.

Doplňování olejových náplní

Nejdůležitější je kontrola hladiny motorového oleje. Pomocí měrky dokážete zjistit jeho aktuální množství av případě potřeby přes příslušný servisní otvor olej dolít. Motorový olej se kontroluje vždy ve studeném stavu. Po zastavení motoru je horký olej rozstřiku po celém motoru a dokud steče zpět do olejové vany, chvíli mu to trvá. Olej doplňte vždy, když je blízko svého minimálního množství. Nikdy ho však nedávejte příliš mnoho. To má za následek zvýšení vnitřního tlaku v mazacím okruhu a následné vytištění některého ze životně důležitých těsnění. Mnoho oleje tak může v extrémním případě paradoxně způsobit únik olejové náplně a zadření motoru.

Trochu složitějším úkonům je kontrola a doplňování oleje v převodovce a rozvodovce s diferenciálem. Tyto součásti nejsou tak citlivé na množství oleje, ale rozhodně to neznamená, že je nemusíme kontrolovat.Nepodceňujte jejich kontrolu a navštivte náš servis. Dvojnásob to platí o automatických převodovkách. Mnoho ojetých aut s automatickými převodovkami dnes seženete za velmi přijatelnou cenu, ale zanedbání její údržby vás může stát v některých případech více než celé auto.

Chladící kapalina

Velmi důležitý je i stav chladicí kapaliny. Tvoří ji směs destilované vody a nemrznoucí kapaliny, která musí vzdorovat i velkým mrazům. Samozřejmě jako vše, má i chladicí kapalina svou životnost a je třeba ji včas vyměnit. Když nemáte jistotu, kdy ji předchozí majitel měnil naposledy, určitě vyměňte celou náplň. Totéž platí i v případě, že jste auto dovezli ze zemí, kde je celý rok teplo.

Množství chladicí kapaliny kontrolujte podle výšky hladiny v expanzní nádobce v motorovém prostoru. Před doléváním kapaliny nechte motor vychladnout, jinak můžete doléváním studené vody do rozpáleného motoru způsobit prasknutí nebo zkroucení jeho bloku.

Brzdová kapalina

I na moderních autech byste měli kontrolovat hladinu brzdové kapaliny v kontrolní nádobce. Většina vozidel je sice vybavena diagnostikou její automatické kontroly, ale zejména ve starších autech jsme svědky toho, jak si elektronika žije vlastním životem a její varovná hlášení nemusí vždy souhlasit s realitou. Postupem času brzdová kapalina absorbuje vlhkost ze systému, čímž klesá její bod varu. Při přehřátí brzd tak může brzdová kapalina rychle ztratit své původní schopnosti a auto prostě přestane brzdit. I v tomto případě platí, že pokud jste auto koupili z druhé ruky a nevíte v jakém je stavu, okamžitě ji vyměňte.

Klinový a plochý řemen

Klínový a plochý řemen slouží k pohonu životně důležitých pomocných zařízení v motoru, proto pravidelně vizuálně kontrolujte jejich stav. Pokud jsou natržené nebo jinak poškozené, hned si je nechte v servisu vyměnit. Důležité je i napnutí klínového řemene. Pokud je volný, projevuje se to pískáním krátce po nastartování motoru. Co nejdříve navštivte servis.

Výměna filtrů

V dnešní době se nemusíte starat ani o výměnu filtrů, vše by měli namísto vás automaticky zvládnout i bez vašeho upozornění autoservisy. Olejový filtr se mění zároveň s výměnou oleje a výměna palivového filtru je u moderních motorů složitý úkon, který přenechejte servisu. Jediným jednoduchým úkonem (samozřejmě záleží na konkrétním typu vozu) je výměna vzduchového a pylového filtru. Vzduchový filtr se časem zanese a způsobuje velké ztráty s sacím potrubí, čímž zvyšuje spotřebu motoru. V prašném prostředí se jeho výměnný interval výrazně zkracuje, nezapomínejte na to.

Akumulátor

U bezúdržbových baterií musíte jen občas kontrolovat stav jejich napětí av případě potřeby je dobít. Při klasických akumulátorech nezapomeňte ani na kontrolu množství elektrolytu. Když je ho málo, včas do článků dolijte destilovanou vodu, jinak se akumulátor zničí. Póly akumulátoru udržujte čisté. Jejich oxidace brání přechodu potřebného proudu, v extrémním případě dokonce vyřadí některé elektrické okruhy v autě.

Provozní doba

Pondělí - Pátek: 9:00 - 15:00

So, Ne: dle domluvy

Mimo prac.dobu: dle domluvy

Provozovna autoservis - Oldřich Vyhlídal
Biskupství 228, Náměšť na Hané
Telefon:+420 603 214 103
E-mail:oldrich.vyhlidal@seznam.cz